fredag 16 juli 2010

Jordgubbsharen, möte nr 2

Den lilla haren verkar trivas i jordgubbslandet. Idag satt den där, nöjd under det blåa skyddsnätet. Nörd som man är kravlade jag mig under för att kunna krypa nära den orädde rackaren. 


När svärfar sedan skulle hjälpa den ut fick den såklart panik och fastnade i nätet. Den har hittills inte orsakat någon skada i landet, och den verkar inte äta jordgubbar i några stora mängder så jag hoppas den vågar sig tillbaka så man får träffa den fler gånger.


Förresten, ingen som vet av något ställe nära Skellefteå där det finns lamm eller kalvar som går ute? Jag och Sofie är sugen på fotoutflykt...

6 kommentarer:

  1. det finns lamm i myckle, men de är inte pyttesmå längre.

    SvaraRadera
  2. Dags för en nördfråga; Vad har du för kamera och glas Sandra?
    / Arvid

    SvaraRadera
  3. Jag har en Canon eos 50d och använder oftast ett fast 50 mm objektiv (1,8). Jag har även ett Sigma 18-200 mm OS (3,5-6,3) som jag använder ibland för att det är så allsidigt, dock inte lika bra men... (Har fotat denna bild med det). Har mycket på önskelistan, Man skulle varit rik!!!

    SvaraRadera
  4. Sandra: Det svaret får högt utslag på nördskalan!

    SvaraRadera
  5. Det går ju alltid får under sommaren på den stora ön i älven, så det kanske vore ngt..

    SvaraRadera